Functionare turbosuflante

By | October 1, 2013

Un turbocompresor este in esenta un compresor de aer actionat de gazele de esapament. Gazele de esapament care parasesc sistemul de evacuare a motorului, dar sunt indreptate in rotorul turbinei. Aceasta, la randul sau, conduce axul turbosuflantei care antreneaza roata compresor. Roata compresor a turbosuflantei impinge cu forta aerul in motor. Deoarece aerul comprimat contine mai mult oxigen creaza conditii mai bune pentru procesul de ardere. Oxigenul suplimentar poate fi colaborat cu suplimentul de combustibil folosit pentru a creste puterea motorului, sau in cazul motoarelor diesel pentru o ardere mai buna. Turbosuflanta reduce semnificativ cantitatea de poluanti de la motor si a imbunatateste manevrabilitatea.

Reparatii turbosuflante

Cu cresterea presiunii aerului, creste si temperatura lui. O temperatura mai mare inseamna o densitate mai mica, ceea ce inseamna ca cilindrul primeste mai putin oxigen decat daca temperatura aerului ar fi fost mai mica. Pentru a spori eficienta procesului de ardere si a raci aerul din turbosuflanta se utilizeaza interculerul (intercooler). In sistemele mai avansate, utilizate in principal pe masini sport, se reduce temperatura a aerului comprimat cu ajutorul apei sau injectarea de alcool. Principiul acestei solutii consta in consumul de energie necesar pentru a modifica temperatura aerului care iese din turbosuflanta si a lichidului. Apa are nevoie de 4 ori mai multa energie pentru a ridica temperatura cu 1 ° C decat scaderea temperaturii aerului cu aceeasi suma.